Veelgestelde Vragen

In dit onderdeel vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Door deze vragen online in dit onderdeel te beantwoorden bent u in de meeste gevallen zelf al in staat om een antwoord te vinden op uw vragen. Staat uw vraag niet in dit overzicht vermeld? Neem dan contact op met de afdeling Klantenservice.

Overzicht veelgestelde vragen:


Waarom staat er bij sommige rubrieken vermeld dat het herroepingsrecht is uitgesloten?
Op grond van wettelijke regels is het herroepingsrecht niet op alle artikelen van toepassing. Voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld bederfelijke artikelen en artikelen die speciaal voor u op maat of volgens opgegeven specificaties worden gemaakt. Dit zijn artikelen die u ook in een gewone winkel niet zonder goede reden kunt retourneren (uiteraard met uitzondering van die gevallen waarin er sprake zou zijn van garantie). Door duidelijk aan te geven voor welke rubrieken/artikelen het herroepingsrecht niet van toepassing is, voldoet {{config path="general/store_information/name"}} aan de Europese regelgeving voor online verkopen.

Waarom staat er bij sommige rubrieken vermeld dat de aangegeven prijzen richtprijzen zijn?
Een deel van het assortiment van {{config path="general/store_information/name"}} wordt rechtstreeks geïmporteerd uit het buitenland, uit landen met andere valuta dan de Euro. Elke bestelling die bij de betreffende leveranciers wordt geplaatst betekent een risico op koersverschillen en dus op aangepaste prijzen. Daarom vindt u bij een aantal categorieën de vermelding dat de aangegeven prijzen richtprijzen zijn. Uiteraard geldt dit niet voor artikelen uit die rubrieken die uit voorraad geleverd kunnen worden, die worden geleverd tegen de vermelde prijzen.

Ik heb artikelen besteld uit een rubriek waarin is vermeld dat de aangegeven prijzen richtprijzen zijn en heb mijn betaling gelijk overgemaakt. Loop ik dan geen risico meer dat de prijzen alsnog verhoogd worden en ik eventueel moet gaan bijbetalen?
Nee, helaas werkt het niet zo. Wanneer de bestelde artikelen uit voorraad geleverd kunnen worden is de vermelde prijs de definitieve prijs. Maar wanneer de bestelde artikelen niet uit voorraad geleverd kunnen worden, moet er een nieuwe bestelling bij de leverancier worden geplaatst en is het risico op koersverschillen altijd aanwezig. Moeten hierdoor de prijzen worden verhoogd, dan mag {{config path="general/store_information/name"}} deze verhoging aan u doorberekenen en bent u verplicht deze te betalen. Het herroepingsrecht en het recht om de bestelling te annuleren zijn in dit geval uitgesloten.

Ik heb artikelen besteld die niet uit voorraad geleverd konden worden en krijg nu bericht dat de prijzen door de leverancier zijn verhoogd en dat dit aan mij doorberekend wordt. Ben ik verplicht deze prijsverhoging te betalen?
Wanneer een prijsverhoging uitsluitend wordt veroorzaakt doordat de leverancier zijn prijzen heeft verhoogd, heeft u het recht om uw bestelling te annuleren. Het door u betaalde bedrag krijgt u uiteraard zo snel mogelijk teruggestort. Wilt u de bestelde artikelen tóch graag ontvangen, dan bent u verplicht om de prijsverhoging te betalen en wordt uw bestelling verzonden zodra uw aanvullende betaling door {{config path="general/store_information/name"}} is ontvangen.

Heeft u vragen? Ik beantwoord ze graag!
Velden gemarkeerd met asterisks (*) zijn verplicht.
Privacy *